PWO + Proteinpulver

Goda nyheter på turffronten! En ny ram är påväg till cykeln som är på verkstaden. Den dåliga nyheten är att det kommer ta 2 ~ veckor tills den är i Umeå.
 
Och nu tänkte jag recensera mina kosttillskott. Min PWO som heter "I am F#cked up" och mitt proteinpulver från Scitec Nutrition med smak av double chocolate.

Vi börjar med "I am F#cked up". Mycket lättdrucket, smakar inte illa. Ger mig väldigt mycket energi vid träning. Inga stickningar eller liknande, bara energi i massor! Intas 30min~ innan träning.
 
Jag ville testa ett annat protein då mitt var påväg att ta slut. Och vad är inte ett säkert kort om inte Choklad med choklad? Jag brukar köpa protein från märket "Body science", med smak av Päronsplit eller Blåbär. Dessa två kan jag verkligen rekommendera! Men nu handlar det om Double chocolate från Scitec Nutrition. Det är ett chokladprotein med chokladbitar i! Första gången jag blandade det, blandade jag det för starkt och därför tyckte jag att det inte var så gott. Nu när jag lärt mig att dosera rätt smakar det som en dröm (1½ skopa)! Det enda negativa jag märkt är att chokladbitarna fastnar i gallret på shakern, så man måste blanda -> skaka -> ta bort galler -> drick. Lite störande, men lätt värt det! Dock kommer jag ej fortsätta med detta protein eftersom det är mer än dubbelt så dyrt än det jag köpt innan. Jag brukar dricka proteinpulver efter träning, och ibland till lunch.
 
Hoppas detta gör någon klarhet i träsket av kosttillskott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0