Bröst!

Nu kanske ni tänker att det här var ju inte det ni förväntat er, höhö! Det ligger på en helt annan del av internet!

Igår var första gympasset på en månad ungefär, eftersom jag satsade lite mer än vanligt i oktober månad på Turf. Min underbara flickvän blev medlem på det gym jag tränar på för någon dag sedan. Och vad är inte bättre än att börja gymmandet igen med ett bröstpass? Jag visade henne: Bänkpress, lutande hantelpress, framåtlutat cable cross-overs och en till som jag ej vet namnet på. Sen avslutade vi med lite russian-twists.

Åter till turfandet. Min motivation är inte den bästa efter jag kämpat med poäng och medaljer i oktober månad.
Lär ju inte bli några fler turfkvällar då det regnar iallafall, det är jag riktigt less på!
 
Och sen har mitt vevparti börjat knaka nåt riktigt mycket på sistone! Har testat att skruva åt trampor och själva vevarmen utan no luck. Tar gärna emot förslag på vad det kan vara.
 

Kommentarer
Postat av: farbrorP

Det kan ju vara själva vevlagret också. Antingen sitter det lite löst och måste fettas in och dras fast ordentligt, eller så kanske det är slut? Glappar det?

En gång hade vi in en cykel på verkstan, där det knakade när man trampade. Testade allt som hade med drivningen att göra, helt utan resultat. Sen gick vi över styret (det var ställbar styrstam på den) och till sist hittade jag knaket i sadelröret. Stolpen var dåligt insmord vid monteringen och rörde sig lite i röret när han trampade hårt varvid ett knäppande ljud uppstod. Det är inte alltid det man tror som låter. :)

2012-11-01 @ 17:47:14
Postat av: bUs

Kan vara vevlagret som är slut! Inte så konstigt med tanke på sträckan du cyklat på senaste ;-)

2012-11-01 @ 19:17:03
Postat av: Magnus

Fetta in gängorna på pedalerna.

2012-11-02 @ 17:10:42
Postat av: PoBe

Med stor sannorlikhet vevlager. Det är förbrukningsvara. Jag räknar ca 400-600 mil på ett lager. En test är att hänga upp cykel så att bakhjulet går fritt och sedan med handen rotera pedalerna med ca 30 rpm känner han att det "hackar" så finns är det med stor sannorlikhet vevlagret. Kan också var en eller flera länkar på kedjan som kärvar så det kan vara värt att kolla att kedjan rullar utan problem.

2012-11-16 @ 15:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0