Recension - Topeak DeFender XC1

Nu har jag testat en ny stänkskärm då min förra inte passade på min nya cykel. Första intrycket var förjävligt, pilligt och drygt att montera på den. Efter 20-30 minuter satt den på och efter en justering var den rak också. 
Cykeln får ett väldigt crossliknande utseende, vilket är lite coolt! Det står att den ska passa för 26 tum däck, men passar ypperligt för 29 tum också. Har inte testat i regn än, det återkommer jag om.
 

Topeak Defender Front Mudguard XC1


Plus +
Böjbar konstruktion, då den inte spricker för första stöt
Extra böjbar längst bak
Bredare än en vanlig stänkskärm
Snygg!

Minus -
Monteringen tog lång tid, lite tålamod fixar det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0