Recension - Skor och mössa&handskar

Jag köpte nya löparskor härom dagen, och ojj vilken skillnad det är att springa!
 
Jag for till löplabbet och kollade om jag behövde skor med stöd på sidorna eller om ett par neutrala går bra. 
Jag har haft en sko med stöd vid mittendelen av foten innan, och efter en kvart på löpbandet får jag alltid ont just där.
Nu efter första testningen, även om det inte var så långt, 15minuters uppvärmning innan gym så var det som att stoppa in mina båtar till fötter i ett par moln!! Ett stort + till Löplabbet som tog sig mödan att beställa hem en större storlek än vad de hade i butiken. Mycket bra service måste jag säga.

Sen var jag nere på stan och kollade efter en ny, tunn mössa som jag kan ha under hjälmen när jag cyklar. Jag har hittills hunnit testa den 2 gånger innan slaskvädret kom. Köptes på Stadium för 99 riksdaler.
Det följde även med handskar, mycket fina. Lite små för att vara L/XL. Hade gärna haft en storlek större om det fanns.
 
Jag och honan har varit duktiga och varit på gymmet. Inte många där då de flesta låg hemma bakis.
 
Mössan
 
Fördelar:
Bra passform på ett stort huvud som jag har (62cm omkrets).
Den går långt ner för öronen.
Mössan håller värmen förvånandsvärt bra.
 
Nackdelar:
Den enda nackdelen jag kunde komma på är att ytan på mössan är ganska hal. Jag märkte att hjälmen hade en tendens att halka upp lite om man inte har hakbandet åtspänt korrekt. Inget större problem egentligen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0