King once again!

Nu har jag varit i farten igen, mitt i natten. Jag började då det hade snöat ett tag, och det var riktigt svårtrampat! Jag var tvungen att leda cykeln sista biten hem för att det inte gick att cykla längre. Det ska tydligen snöa hela dagen så nu behöver ni inte fara ut på hela dagen ;)

Jag recenserade ett par skoöverdrag för ett tag sedan. De funkade inte så bra i snö tyvärr. När man gled på snön åkte fliken som täckte tårna upp, så efter många gångers justering så sket jag i att rätta till det. Eftersom dessa var avsedda för just vintern med fleece-liknande baksida får dessa 2/5 cykelhjul. De funkade mycket bra på sommaren/hösten då det regnar, men inte snöoväder.

Jag tycker att det är tråkigt att man ej kan konkurrera med spelarna i söder, eftersom de har andra förutsättningar. Som tur finns det andra spelare som man kan tävla mot i Umeå.
 

Kommentarer
Postat av: Thunell

Visst är det olika villkor men tycker nog ni visst kan konkurrera med oss i söder. Vi kanske inte har så mycket snö men jag kan informera om att många cykelbanor just nu är isgator...

Svar: Just i Umeå har vi så pass mycket aktivitet att vi inte ens i närheten får behålla våra zoner så pass länge som vissa får i södra Sverige. Om man inte är ute 15+ timmar varje dag så har vi tyvärr ingen chans, och jag är tveksam att man även DÅ har en chans.. Jag tar isgator vilken dag som helst istället för 2 dm snö ;) Kul att du kommenterade Thunell!
davidturfare.blogg.se

2013-02-05 @ 08:38:14
Postat av: bUs

Håller faktiskt med Thunell här. Förstår inte riktigt varför folk säger att vi i norr inte kan konkurrera.. Jag tog ju nyligt ett silver och det är flera umebor som tagit silver (inget guld dock), och visst hade jag kunnat ta guldet om jag legat i mer. Det är en fråga om timing och taktik; man får satsa en omgång då ingen annan satsar lika hårt samt ta zonerna den tid på dygnet då man får hålla dem längst. Givetvis kan inte alla vinna guld. Det är nog bara förunnat de mest tokiga turfberoende personerna ;-)

2013-02-21 @ 23:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0