Idioter som kör bil

Inte nog med att jag nästan blev överkörd en gång idag, jag blev det nästan två gånger!
Båda gångerna av idioter som inte kollar i rondellen före de kör in.
 
Första gången: Döbelnspark-rondellen kl 07:40. En man i medelålder sitter och pratar i telefon som inte ser mig och håller på att köra på i sidan/bakifrån. Det var inte många centimeter som skilde. Om du som körde läser detta, jag hoppas verkligen att du blir av med körkortet i snar framtid.
 
Andra gången: Riksvägens-rondellen kl 11:20. En tant i 45-50 årsåldern. Det värsta tunnelseendet jag har sett. Kollar inte ens lite in i rondellen. Bilisten höll på att klippa mig i framdäcket, men som tur är jag awesome och hinner manövrera åt sidan, samtidigt som jag visar finger i stundens hetta. Jag vet att man ej bör göra sådant men denna bilisten gjorde detta mer än rättfärdigat för mig. 
 
Skit ska skit ha, nästa gång blir det att ta registreringsnumret och skälla ut dem i telefon.
 
Så tänk på det turfare, lita aldrig på en bilist. Speciellt inte sådana som turfar!
 
Och såklart dagens runda:

Kommentarer
Postat av: Nattkryp

Jo ögonkontakt är viktigt, särskilt när man är ute och samsas med bilar på vägarna. Många bilister är ovana med cyklister i rondeller tycker jag mig ha märkt.

Kanske är det dags för reflexväst och reflextejpad cykel? (Det sistnämnda överväger jag, kanske främst i syfte att skydda lacken på cykeln mot allt stryk den annars kan råka få ta när man har bråttom :))

2012-10-01 @ 14:26:04
URL: http://turf.smoberg.se
Postat av: davidturfare.blogg.se

Ja verkligen, frågan är ju om det beror på främmande fordon än vad de är vana vid, eller om det beror på något annat som man ej bör ta upp här :)

Jag har funderat på det du sagt om att reflextejpa cykeln, var köper man en sådan tejp någonstans?

2012-10-11 @ 15:52:22
URL: http://davidturfare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0