Hålla fötter varma

Jag lovade att recensera mina skoöverdrag som jag köpte från CRC. När man kör sina rundor ibland så börjar man frysa om fötterna, och det är ju inte bra. Det finns ju olika sätt att åtgärda det på. Jag tror jag valde det dyraste, eftersom ett par extra sockar inte kostar något. Dock är dessa extremt varma! Värt varenda krona måste jag säga!
 
Jag har tänkt köpa damasker snarast, då vissa zoner är förjävliga att ta här uppe i Umeå. Jag fick tips av en kompis att det finns på Army Shop. Norska försvarets som är gjord av sälskinn. Jag fick även ett utlåtande, och dessa skulle tydligen vara väldigt varma! Dock täcker dessa ej tårna. Bra för att plumsa i, iallafall!

Och sen gjorde jag en luring på Longzone. Fast man kanske börjar bli för gammal då jag inte kunde fullfölja mitt uppdrag ;)
 
 

Northwave H20 Extreme Shoecover AW12



Plus +
Kraftiga sömmar och ett rejält kardborre undertill som man går på.
Vattentät/tålig och en robust dragkedja.
Flexibel då den ska sitta bra på foten
Foder inuti som håller din fot och tår varma.

 
Minus -
Ganska jobbiga att ta på sig.
Passar inte kängor skulle jag tro.
 
Hur gör du för att hålla fötterna varma?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lasse fiskelasse

Kör med mina fiskestövlar som pallar - 50 grader blir det lite svalt ändå så tar jag en promenad mellan två soner så tårna får röra sig lite.

2013-01-10 @ 02:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0