Att fokusera

Att fokusera på vägen är inte alltid lätt när man är ute på sin cykel runtom i stan. Många har inte ens en hjälm på sitt dyrbara huvud. Nu kanske ni missförstår bilden, men jag ville använda den som en metafor till alla faror där ute i trafiken.
 
Jag har lagt 500 riksdaler på en hyffsad hjälm då jag inte vill bli hjärnskadad om nu det är så att man skulle ramla/bli påkörd. Nu känner jag mig väldigt säker på att just cykla, men jag har faktiskt gjort en vurpa redan. Det var första natten då det blev minusgrader i Umeå, en isfläck precis utanför huset och där vek sig cykeln utan förvarning. Fast det beror ju hur man cyklar också.
 
Jag vet en som heter bUs som jag faktiskt träffade av en slump vid denna zon igår. Han har hjälm när han turfar, men då kör han aggresivt också ;)
 
Själv turfar jag i olika "modes", jag kan vara i ett glidar-mode, då jag cruisar runt lugnt och halvsnabbt. Och ibland kickar min tävlingsinstinkt in där det är många på kartan som kan blockera en.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ewao99

Tjusig hjälm, själv har jag en hjälm med inbyggt baklyse. Reflexer är bra att ha både vid cykel- och gåturf. Låt oss vara ljuset i mörkret
E

2012-10-22 @ 08:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0