Trasig cykelram

Upptäckte för någon dag sedan att det var sprickor i ramen, precis under sadeln. Nu är den inlämnat hos försäljaren för att fixas. Under tiden är jag fast med min gammcykel. Vi kan ju ta ett exempel hur dålig den är jämfört med min nya. Det tog 35 minuter från Teg - Nydalahöjd jämfört med grymma 15 minuter med den nya cykeln.
 
På Turf-fronten har det inte hänt så mycket för mig, eftersom jag inte känt mig så taggad då jag inte hittade felet på allt knakande, förhoppningsvis är sprickorna den felande länken.
 
Och en bild från maj såklart!

Kommentarer
Postat av: farbrorP

Är det där ny- eller gammhojen? :D

Svar: Det är tyvärr nyhojjen som är trasig. Den på bilden är gammhojjen :)
davidturfare.blogg.se

2012-11-16 @ 21:00:35
Postat av: farbrorP

Skönt att höra. Den där är ju seriöst för liten åt dig. Du har väl större ram på din nya? Annars förstår jag kanske varför ramen gått sönder.

Svar: Aa, den är verkligen för liten. Det var ju en av faktorerna varför jag köpte just en ny. XL ram på nya med 29" :) Vad kör du för någon skönhet?
davidturfare.blogg.se

2012-11-21 @ 12:23:44
Postat av: farbrorP

För egen del är det Scott SUB som gäller för tillfället. (också XL ram btw :) stora killar, stora leksaker). Stadscykel med MTB-prylar. http://i226.photobucket.com/albums/dd139/cyborgis/Mixade%20bilder/utmedallt044.jpg Funderar på en Scott Scale 950. Har faktiskt aldrig ägt en riktig MTB trots att jag jobbar med cyklar. VAd är det för en 29" du har?

Svar: Snygg cykel farbrorP! Hehe, riktigt nice! Har dock inte sett några XXL ramar än. Skulle vilja testa en sådan. Scott Scale 950 ser riktigt fräsch ut! Alu, med XT/SLX!Var jobbar du någonstans?

Det var en Richmond, kolfiber. XT komponenter. Som tur är den cykeln historia nu.
davidturfare.blogg.se

2012-11-21 @ 22:16:59
Postat av: farbrorP

Hur går det, har du fått nyhojen tillbaka?

2012-11-29 @ 20:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0